Impozitul pe sân: Cea mai oribilă taxă fiscală care a fost văzută vreodată

Mulakaram-ul sau „impozitul pe sân” a fost plătit de caste inferioare și de femei ajunse la pubertate pentru a-și acoperi sânii.

Credite imagine:  Mulakaram-Film

Astăzi, femeile se bucură de aceleași drepturi și oportunități ca și ale bărbaților din majoritatea categoriilor sociale. Dar nu a fost cazul cu câteva decenii în urmă. Pentru o mare parte a timpului din istorie, femeile au fost considerate inferioare bărbaților și supuse diferitelor forme de discriminare.

Advertisement

Au fost adesea privite ca proprietăți personale și listate alături de terenuri, animale și alte bunuri deținute și îngrijite de bărbați. Dar, această discriminare rampantă nu le-a oprit pe unele femei curajoase din trecut să se ridice împotriva întregii societăți și să lupte pentru drepturile fundamentale ale omului.

Sistemul de castă este o parte integrantă a societății indiene de foarte mult timp. Această structură socială a împărțit societatea în diferite categorii pe baza ocupației lor.

Poate fi clasificat, în linii mari, în patru tipuri:

  • Brahmanii – Preoții care erau responsabili de predicarea cunoștințelor sacre,
  • Kshatriyas – Războinicii care protejau regatul împotriva dușmanilor,
  • Vyshiyas – Această diviziune era formată din fermieri, artizani și negustori bogați,
  • The Shudras – Servitorii care lucrau pentru celelalte caste.

Drept urmare, Shudra au fost etichetată ca și castă inferioară. Această ierarhie bazată pe castă a dus la suprimarea necontrolată și maltratarea Shudrelor de către membrii celorlalte caste. Femeile din această comunitate erau deseori exploatate de bărbații de castă superioară pentru a-și îndeplini fanteziile sexuale.

Advertisement

Impozitul pe sân sau Mulakaram:

La începutul anilor 1800, regele statului Travancore (statul modern Kerala de pe coasta de sud a Indiei), a impus un nou impozit numit Mulakaram sau „impozit pe piept”.

Statul Travancore  a fost perceput, unul dintre cele 550 de state princiare care a existat în India, apoi controlat de britanici. Imperiul britanic i-a presat adesea pe regii locali să plătească impozite puternice. La rândul său, acest lucru i-a forțat pe conducători să caute noi modalități de a-și mări colectarea impozitelor.

Credite imagine:  Mulakaram-Film

Până în prezent, „Impozitul pe sân” este privit ca fiind unul dintre cele mai grosolane colectate vreodată în istoria înregistrată a Indiei. A ordonat femeilor aparținând caselor inferioare (The Shudras) să nu-și acopere sânii în public. Cu toate acestea, dacă doreau să acopere, trebuiau să plătească impozite exorbitante.

Un fapt și mai bolnav este că, la sfârșitul pubertății, fiecare femeie trebuia să-și examineze sânii la vameșii regali. Vameșul îi calcula apoi impozitele pe baza mărimii sânilor. Această practică însemna o intruziune totală în integritatea și individualitatea lor.

Advertisement

Principala intenție a acestei taxe a fost să creeze o divizare și să-și bată joc de membrii castei inferioare, menținând astfel ierarhia socială. Între timp, femeilor care aparțineau castelor superioare li s-a permis să-și acopere sânii și nu au fost percepute cu taxe atât de scandaloase.

Pictura unei femei de castă superioară din acea perioadă care nu a trebuit să plătească impozitul pe sân

Legenda lui Nangeli:

Pentru femeile care trăiau în această perioadă, frumusețea și grația corpurilor lor deveniseră o amenințare majoră pentru demnitatea lor.

Câteva familii de caste inferioare s-au convertit la creștinism pentru a scăpa de această taxă, deoarece femeilor creștine nu li s-a interzis acoperirea. În acel moment, creștinismul era relativ nou în regiune și încă încerca să se răspândească. Pe măsură ce au trecut zilele, tot mai multe familii s-au convertit în încercarea de a scăpa de umilință, ceea ce a dus la un aflux masiv de oameni de caste inferioare în creștinism.

Dar nu a fost cazul tuturor oamenilor. Mulți nu au vrut să renunțe la culturile și tradițiile vechi de secole și să se convertească la o nouă religie. Așa că au început să se revolte. Numeroase răscoale au apărut împotriva colectării nedrepte a impozitelor, care a dus la ciocniri violente în tot statul Travancore. Istoricul Joy Balan Vlaathangara explică impactul acestor rebeliuni în cartea sa „Vaikuntaswamiyum Samoohika Navothanavum”.

Advertisement

„AU ÎNCEPUT STRIGĂTELE PENTRU EGALITATE, SE RIDICĂ NU DOAR DIN DIVERSE PĂRȚI DIN KERALA, DAR ȘI DIN ZONELE INDIEI DE SUD DUPĂ REVOLTA CANALĂ.”

Printre toate acele proteste violente, un act altruist al unei femei pe nume Nangeli, cu mult înainte de ideile feminismului, a schimbat întregul curs al revoltelor și a trimis valuri de șoc nu numai în regatul Travancore, ci în întreaga națiune.

Nangeli (numele se traduce prin „Cel Frumos”) aparținea unei caste inferioare. Locuia împreună cu soțul ei într-un loc numit Cherthala, un oraș tăcut din centrul Kerala de atunci, unde lucrau fermieri. Fidelă numelui său, era o femeie elegantă cunoscută pentru frumusețea și inteligeța sa.

Dar această frumusețe a atras mai mulți perversi din castele superioare care aveau comentarii obraznice, care au fost adesea confruntate de ea pentru comportamentul lor atroce. Ea a protejat adesea femeile tinere din comunitatea sa de exploatarea de către membrii castelor superioare, ceea ce a dus la grave repercusiuni asupra ei și a soțului ei.

Advertisement

Odată cu revoltele în curs, membrii castei inferioare nu mai erau angajați. I-a împins mai departe în sărăcie. În ciuda acestui fapt, statul colecta cu forța impozite de la femeile din clasa inferioară.

În 1803, Nangeli a fost suficient de îndrăzneață pentru a sfida regulile statului în mod neclintit. Își purta hainele superioare în public. Acest lucru a creat o revoltă masivă în rândul membrilor superiori ai castelor. În curând a fost confruntată cu niște membri ai castelor superioare care i-au ordonat să se dezbrace în public.

Ea a ripostat, scoțând cuțitul la ei. Când poveștile despre sfidarea ei s-au răspândit, vameșul împreună cu soldații regali au ajuns la casa ei pentru a verifica faptele. Curând, el a decis să-i impună o amendă puternică pentru faptele ei. El a mai ordonat ca amenda să fie plătită imediat. În acel moment, Nangeli a intrat în casa ei și s-a întors calm, cu impozitele împăturite îngrijit într-o frunză de plantan.

Nu a trecut mult până când vameșul și-a dat seama ce s-a întâmplat. Nangeli s-a prăbușit într-o baltă de sânge din care nu s-a mai ridicat niciodată, ea și-a tăiat sânii în semn de protest față de impozitul pe sân și i-a oferit vameșului, din moment ce el își dorea impozitul pe sân. A doua zi, incapabil să-și controleze durerea, soțul ei a sărit în pira funerară în timpul incinerării sale pentru a protesta în continuare împotriva impozitelor.

Advertisement

Acest episod a dus la intensificarea protestelor, iar regele Travancore temător pentru tronul său a fost obligat să acorde libertate tuturor femeilor, indiferent de casta sau crezul lor de a-și îmbrăca hainele din partea superioară a corpului.

Locul în care a protestat și și-a tăiat sânii se numește acum Mulachiparambu, ceea ce înseamnă „complotul femeii cu sân”.

Astăzi, Nangeli este amintită ca fiind cea care a murit cufundând un cuțit în inima societății pentru a păstra cătușele artistice pe care noi toți le considerăm „stima de sine”. Nangeli a fost o femeie virtuoasă, nu a schimbat bani pentru demnitatea sa, a optat în schimb pentru moarte.

Aceasta este povestea unei femei a cărei moarte a dat demnitate vieții altor femei. Cu toate acestea, să nu-l uităm pe soțul ei care a murit pentru ea și a dat soției sale demnitatea pe care o merita.

Advertisement
SURSĂhistoryofyesterday.com